neděle 15. února 2015

T-Log No. 3




Tak...

...měsíční příprava je dnešním dnem za mnou. A můžu s klidem říct, že se cítím stokrát líp a původní síla už je pomalu taky zpět.



Tato první a úvodní část tréninku měla sloužit především k tomu, abych si zase zvykl na nějakou pravidelnost jak v jídle, tak i v tréninku, probudil spící tělo, rozhýbal se, vrátil se alespoň na 90% svých původních výkonů a pomalu začal měnit poměr svalů a tuku. Jako nejvyšší přínos ale vidím to, že se mi vrací smysl pro řád a s tím i klid a radost.

V jídle jsem se nijak neomezoval, jen snížil příjem jednoduchých cukrů a mléka ( kvůli laktóze ), sacharidy ponechal docela vysoko ( kolem 300g ) a zvýšil příjem bílkovin. Některé ze svých neřestí jsem si stále dopřával, o tom ale až později...


Malé shrnutí:

měření 22. 1. 2015 / měření 15. 2. 2015

Váha: 82 / 84,5 kg ( +2,5 kg )

Obvod pasu: 89 / 87 cm ( -2 cm )
Obvod boků: 100 / 102 cm ( +2 cm )
Obvod stehen: 62 / 64 cm ( +2 cm )
Obvod paže: 39 / 40cm ( +1 cm )

Ostatní míry zůstaly zhruba stejné, případně u nich byl rozdíl jen 0,5cm, což není nic co bych nějak registroval.

Takže jsem přibral a zároveň zhubl v pase. Dost váhy šlo asi do nohou a zadku, kde mám geneticky lepší dispozice k růstu. Celkově vyšší objem dřepů a mrtvého tahu se na tom podepsal taky.
Určitě se změnil poměr tuku a svalů, je to pěkně vidět i v zrcadle, ale práce je ještě dost přede mnou.
Mojí slabinou je střed těla a ramena, která mám relativně úzká, společně s menšími a užšími klouby.




Strongman ze mne asi nikdy nebude :-)


Jak budu pokračovat?


Další trénink, který mám v plánu, vychází z tohoto úvodního, ale je náročnější co do frekvence.
Dosavadní režim vycházel tak, že jsem cvičil 4x do týdne, vždy cca 1,5x celé tělo v podobě 2+1 , 1+1.
Objem byl relativně vyšší, ale váhy lehké.
Každý trénink ale začínal silovým cvikem, viz první log, kde je celý systém popsaný.

Od teď ale trochu přiostříme a zvýšíme na 6+1, což znamená, že s aktuálním tréninkem budu ve fitku 6x týdně ( v neděli pauza ). Pro někoho je to moc, ale mě osobně takový režim vyhovuje. Zbytek pracovního týdne mám totiž spíš sedavý a tak musím využít jakékoliv možnosti se co nejvíc hýbat.




Trénink je k nahlédnutí zde, a hodlám u něj vydržet co to půjde, dokud bude přinášet výsledky.
Je to stále forma splitu, kde první půlka týdne je silová a druhá je s lehčími váhami a vyšším počtem opakování.
Důležité je naučit se správně dávkovat intenzitu tak, aby se člověk neodvařil. Odpadají tím různé série do selhání, zvracení a no-brain trénink do bezvědomí.

Zároveň zařadím i pravidelný každodenní myofasciální strečink na pěnovém válci, který jsem dostal jako dárek od toho nejúžasnějšího člověka pod sluncem ;-)


A co jídlo?


Jídlo ponechám tak, jak je. Se zvýšenou frekvencí tréninku se těch 300g sacharidů a vůbec celkový příjem projeví jako redukční. Uvidíme jak tělo bude reagovat. Je dost možné, že sacharidy mírně rozvlním podle potřeby, aby jich kolem silových tréninků bylo víc a v druhé půlce už ne tolik.
Cílem je shodit přebytečný tuk. Nepouštím se ale do nějaké složité diety či sacharidových vln. Tyto esa si nechám v rukávu až na později.

Je ještě hodně co spravovat, a tak jsem se po delším uvažování rozhodl, že vypustím ze svého života vodní dýmky, kterým jsem doteď docela holdoval ( 1-2x týdně ). Ne že by to bylo nějak znát na výkonu, ale stojí to dost peněz a potěšení už to nepřináší takové jako kdysi.

Občasné pivko k obědu tak zůstává jednou z mála mých neřestí ;-)












1 komentář:

  1. Ačkoliv to nerad přiznávám, tak letos cvičím hlavně na stavbě a na fitko není čas. Holt místo činek nosím svářečku a samostmívací kuklu a svařuji věnec, nebo zase převážím cihly na dostavbu atiky. Na druhou stranu je to ale i na postavě trochu znát. Hlavně mám pocit, že se mi zpevnil střed těla. Ale na fitko už bohužel nezbývá čas ani energie.

    OdpovědětVymazat